V NOVÉ KŘIŽOVATCE se rozeběhli sbíječky v listopadu 2019. Po bolestné cestě mezi schválením projektu a zahájením stavebních prací jsme byli plní nadšení, že se práce rozjeli sprintem kupředu. Od té doby se nám stále točí hlava, ale sledovat postupující rekonstrukci a první surovou podobu nových prostor je něco neuvěřitelného. Jako při každé rekonstrukci se zahájilo rozsáhlými bouracími prácemi. Tímto se dodatečně omlouváme všem okolo bydlícím za zaprášení čerstvě umytých oken na Vánoce :), hluk a další nepříjemnosti.
A už to jelo. Výběr dveří: počet, typ, jak je otvírat, madla, dekor. Výběr oken, počty, typy, rozměry, barvy, kam umístit kličky nebo otevírací páky, parapety. Nyní chystáme finále výběru umístění a počtů elektrických a datových zásuvek. Návrhy kuchyněk, kvůli elektrice a odtahu. Vybavení WC a koupelen…
Během tohoto času zatím na stavbě nejprve věci mizeli. Odkrývali se podlahy, zjišťoval stav zdí, střechy přístřešků a přicházeli první špatné zprávy. Vlhké zdivo, špatná statika podlah v 2. NP, shnilé trámy u přístřešků… Rozjelo se první kolo víceprací. Během tohoto času se budovali hlavní rozvody odpadů, bourali se nevyhovující střechy, přemisťovaly se některé dveře, vznikali otvory pro nová okna. Na druhou stranu některá okna se rušila. Přicházeli první infarktové stavy. Jéžišmarjá, naprojektovanými vstupními dveřmi do technické místnosti neprojede naše transportní kolo pro vozíčkáře – rychle rozšířit o 20 cm. Na doporučení statika se nechá ve vstupní chodbě původní teraco. Jinak by se při zásahu do podlahy museli vyztužit také podlahy 1. NP. Hmm, ale jak se bude chodba vytápět, když je plánováno podlahové topení? Víte, jak dlouho trvá vozíčkáři, než si otevře dveře, projede a zavře? To přidáním 1 přímotopu nepořešíme.
Poté přišel pro mě zlomový okamžik. Začali se stavět nové příčky. Procházela jsem stavbou a v duchu juchala. Tady budou cvičebny, sem se holky se všemi jejich cerepatičkami vejdou. Jééé čekárna před cvičebnami. Klienti nebudou muset čekat na chodbě a stále se někomu uhýbat. Jen pro zajímavost. Jednou jsem pozorovala klienta čekajícího 15 minut na cvičení. Musel se na vozíku někomu uhýbat celkem 8x. Byla jsem z toho utahaná za něj. Možná bychom si to mohli vykázat do statistik služby jako aktivizaci klienta :-). Jůůů kuchyňka s jídelnou pro klienty z centra denních služeb. Již se nebudeme muset stresovat, že nestíháme nácviky přípravy jídla a holky z centra potřebují chystat obědy. Prostě super pocity.
Již nyní se těším na další postup, o kterém Vás budu informovat v dalším Newsletteru.
Bc. Petra Macháčková
Posted on